Çorlu Avrupayakası Gazetesi

Merve Üzel  Diyetisyen

Süper Besin Avokadonun Faydalari Saymakla Bitmiyor

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

Avokado, adı çok fazla duyulan ancak beslenme düzenimizdeki yeri bu kadar popüler olmayan tropikal bir meyvedir. Her ne kadar meyve kategorisinde yer alsa da çoğu meyve neredeyse hiç yağ içermezken avokadodaki enerjinin %80’i yağdan gelir.

YAĞLI BİR BESİN OLMASI GÖZÜNÜZÜ KORKUTMASIN!

 

-Avokado, Omega-6 yağ asitleri içerir ve omega-9 yağ asitlerinden oldukça zengindir. Dolayısıyla kilo vermeye yardımcı bir besindir. Yağ yakımını ve metabolizmayı hızlandırır.

 

-İçindeki yağların büyük bir kısmı omega-9 yağ asitlerinden oluşur, bu yağ asitleri kandaki kolesterol seviyesinin yükselmesini önler ve bu nedenle avokado tam bir kalp dostudur.

 

-Avokado lif oranı yüksek bir meyvedir ve kabızlığın tedavisinde yardımcıdır.

-Potasyumdan zengindir, muzdan daha fazla potasyum içerir. Potasyum kan basıncının kontrolü ve düzenli kalp atımı için önemlidir. 

-Avokado; A, C, E, B2, B5, B6 vitaminlerinden zengindir, ayrıca en yüksek K vitamini değerlerine sahip olan meyvelerdendir.

-Avokado içerdiği antioksidan maddelerle birçok kanser türüne karşı vücudu korur.

NASIL TÜKETİLMELİ?

 

Avokadoyu salatalarınıza katabilir, sandviçlerinize ekleyebilir, ezmesini ekmeğinize sürüp kahvaltılarınızda tüketebilirsiniz. Damağınızda farklılık yaratan bu besleyici meyveyi değişik tariflerle deneyip mutfağınızı zenginleştirebilirsiniz.

 

Diğer tüm besin ürünlerinin olduğu gibi avokadonun da fazla tüketilmesi fazla kalori almanıza neden olur. Özellikle de Avokado yoğun yağ içeren bir meyve olduğu için her gün 1 tane değil, haftada 2-3 tane ya da günde çeyrek veya yarım dilim şeklinde tüketilmesi kilo verme sürecinde faydalı olacaktır.

 

 

 

Yazı 2310 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları