Merve Üzel Diyetisyen - Kilo Verme Sürecinde Neler Rol Oynar ?

Merve Üzel  Diyetisyen

Kilo Verme Sürecinde Neler Rol Oynar ?

Merve Üzel Diyetisyen

info@gizemkesli.com

Şimdilerde hemen hemen herkesin bir diyet deneyimi var. Kimi diyet deneyimi başarı ile sonuçlanırken kimi zaman da hüsran ile bitebiliyor. Peki bu süreci neler etkiliyor ve atladığımız noktalar neler ?

1.KAN TAHLİLLERİNİZ: Kan tahlillerinizdeki demir değerleriniz, tiroid hormonlarınız, D vitamininiz, insülin hormon düzeyleriniz ve kan şekeriniz olması gereken aralıkta değilse kilo vermeniz çok zorlaşır. Demir eksikliğini kesinlikle hafife almayın. Kan tahlillerinizde demir değeriniz normal olsa bile ‘’ferritin ‘’denilen demir depolarınız yeterli değilse vücudunuzda yağ yakımı yavaşlar. Bir diğer önemli etken ise tiroid hormonudur. Tiroid hormonunuz (TSH denilen değer) yeterli çalışmıyorsa (TSH değeriniz çok yüksek ise ) metabolizma hızınız yavaşlar. Bu durumda Dahiliye doktoruna gitmelisiniz ve dahiliye doktorunun size uygun gördüğü ilacı düzenli olarak kullanmalı ve doktorunuzun uygun gördüğü aralıklarla triod değerlerinizi kontrol ettirmelisiniz. Anne ve baba tarafınızda şeker hastası varsa ve kilonuz genellikle göbek bölgesinde toplanıyorsa insülin hormonlarınızın seviyesine mutlaka baktırın çünkü eğer insülin hormonunuz yüksekse bu da kilo vermenizi yavaşlatıyor olabilir.

 2.SİNDİRİM SİSTEMİNİZ: Eğer sindirim sisteminiz düzgün çalışmıyorsa yani kabızlık probleminiz varsa kilo vermeniz yavaşlar. Eğer kronik kabızlık problemi yaşıyorsanız bu soruna yönelik diyetler uygulamalısınız. Ayrıca probiyotik kullanarak bağırsaklarınızın çalışmasını desteklemelisiniz.

3.PİŞİRME TEKNİKLERİ: Evde yemekleri hangi yöntemle pişirdiğinizi gözden geçirin. Sağlıklı bir besin olan sebzeleri kızartma yöntemi ile pişirirseniz hem besin değerinde kayıplar olur hem de fazladan kalori almış olursunuz. Yemeklerinizi mümkün olduğunca haşlama, fırınlama ve ızgara teknikleri ile pişirmeye çalışın. Sebzeleri çok az miktarda yağ koyarak, kapağını kapatıp buharıyla pişirebilirsiniz.

4.İÇTİĞİNİZ SU MİKTARI: Gün içinde yeterli miktarda su içip içmediğinizi bir düşünün. Kilo vermede sıkıntı yaşıyorsanız günlük su içiminiz yetersiz kalıyor olabilir. Kilonuzu 0.33 ile çarparak mililitre cinsinden günde kaç mililitre su içmeniz gerektiğini hesaplayın. Su içerken bardak hesabı yapmayın, büyük şişelerle su için.

5.GİZLİ KALORİLER: Farkında olmadan, kalorisini bilmeden yediğiniz içtiğiniz birçok besin gün içinde fazla kalori almanızı sağlar. Bu besinler aromalı ve şekerli kahveler, gün içinde tek şeker atarak çok fazla sayıda içtiğiniz çaylar ve salatalara tadını zenginleştirmek için eklediğiniz salata soslarıdır. Bu tip basit hatalar farkında olmadan size fazla kalori olarak geri döner.

Yazı 470 kez okundu

Merve Üzel Diyetisyen Köşe Yazıları